יום ראשון, 28 ביוני 2009

האינתיפאדה של הגננות

אינתיפאדת הגננות, קיץ 2008
(מוקדש באהבה והערצה לאמם ולסבתם של נכדי, לקוזינות האמיצות ולחברותינו אשר על משמרתן באשר הן).

מורגלא לבריות להיות שומטים מדי בוקר, את צאצאיהם האהובים בחיק הנשים אשר אומנותן היא ניהול ילדים, במקומות שונים הנקראים גן ילדים, בתי ספר ושאר פורשי חסות על ילדים. ברגע הפרידה, מזדקפת קומת ההורים, והם דצים בגיל אל עמל יומם. גן הילדים הוא בדרך כלל דירת קרקע, קרפיף קטן לה מסביב ועץ מצל צומח בו. במוסד זה מתקיימת שגרת חיים ברוכה, המשתבשת עם בוא ימות הקיץ.
או-אז, משנה הגן את טעמו ומתחיל להתקרא "קייטנה".
בד בבד צצות מכל עבר קייטנות שונות ומשונות. המקייטנים, מטעימים את טעוני הקִיְטוּן בשיוט, פיוט, טיווח, טיבוח, שח-מט, שח-פץ, מדעים, בדאים, דודאים, סוסים, נסים, הגעלת כלים, וכו'. פעולות קיוט אלה מתבצעות בחורשות, בחופים, בחצרות בתי ספר נטושים בקיני יתושים ובבתי יבחושים. חרף כל השמות המצודדים, במרבית הקייטנות סרוחים הקייטנים על מחטי אורן יבשות בצל סככות יוטה, טורחים באריגת חפצי חן כעורים מחוטי רפיה, לוחכים קצה לחמנית עבשה ומתרגזים על שקית השוקו המזרזפת את ברכתה הישר אל תוך מפתח החולצה.
בראשית אוגוסט, או מקסימום שבוע לאחר מכן, (ההורים כבר שלמו שכר לימוד לכל משכו של אוגוסט), פורצת "אינתיפאדת הגננות", בצורת פגרת הקיץ, המקיפה את הגננות בגני חובה וטרום חובה, פעוטונים וגנונים, מטפלות פרטיות וביבי סיטרים לסוגיהם, קייטנות ושאר מעונות.
זו הזדמנות הפז של תושבי המדינה להתוודע אל דור העתיד הגדל בחיקם, לבלות בצוותא ולזכות סוף סוף בזמן האיכות המיוחל כל השנה.
(בהזדמנות זו, מגיעים כולם למסקנה כי כנראה שהגננות והמורות נוקטות בשיטות של מגיה שחורה לצרכי השרדותן. בלית הסבר אחר לעובדה שבסיומו של כל יום בחברת "המלאכים הקטנים שלנו" ו"המפלצות המרושעות של השכנים", עודן נותרות חייכניות ונפרדות בחיבה בעודן מחלקות את הילדים לדורשיהם, מבעד לדלת הגואלת).
והואיל: וגם לאחר שהאדם נחת על הירח, המציא את מכונת הכביסה ומדיח הכלים ומכונת הקפה "מקיאטו", התהליך שמסתיים בילד, היה ונותר מפליא ומופלא בעיני כל. אין תימה שההורים רואים בילדיהם בני אֵלִים לכל דבר ועובדים אותם בכל מאודם.
מפאת מופלאות הילדים בעיני הוריהם, כדי לרצות אותם מראש ולהפיס דעתם, מקריבים ההורים לפני המופלאים מִנְחוֹת, עוֹלוֹת וּשְׁלַמִים. מנת ריצוי בסיסית כוללת בדרך כלל: ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה, (הסדר לא קובע, אך רצוי את הכל ביחד).
והואיל: – ופרנסי משרד החינוך, בדרכיהם הנאורות ורצונם הטוב והכן להזיק, הקלו על לימודי התנ"ך. מחד,הילדים אמנם זכו להעשיר את עולמם הרוחני בכמה אמרות מופת של ז'בוטינסקי, אך מאידך, כפיצוי, הסתפקו בלימוד נוסח מקוצר של עשרת הדברות, רק את המלה או השתיים הראשונות מכל דִּבֵּר, והרי הן לפניכם מותאמות למידותיהם של תלמידי דהיום:
1. "אנוכי" במגוון וריאציות של אני, שלי ,לי, בשבילי....
2. "לא יהיה לך" , דהיינו, הכל יהיה שלי ולך לא יהיה (מצב תוך משפחתי, מקובל בין אחים),
3. "לא תישא". בשביל זה יש אמא, סבתא וכל קרוב אחר, הם יסחבו את התיק בדרך לאוטו לבית הספר וחזרה (הילד עייף ...)
4. "זכור" זכור מי הילדים שאבא שלך צריך להרביץ להם מכות.
5. " כַּבֵּד" , זוהי מצווה החלה על הזולת, כלאמר צו על פיו חייב הילד האחר לכבד את זולתו בממתקיו ושאר רכושו, ללא שעקרון ההדדיות מוזכר.
6. "לא תרצח", – מקובל ומוסכם, לא תמיד כולל חיות מחמד של השכנים.
7. (7-10), "לא תנאף, לא תגנוב, לא תענה, לא תחמוד"- חכה עד שתגיע להיות שר או חבר כנסת.
למעשה, הפכו עשרת הדברות לא מכבר, כמעט ללא שינוי , למגילת זכויות הדרדק.
אותן גננות תמימות אורח, הצנועות והענוגות מ "בוא אלי פרפר", "היום יום הולדת", "אמא יקרה לי" וכו', בעצה אחת עם שאר מקייטני הַרָפְיָה לסוגיהם, פורצים בשבוע השני של ירח אוגוסט ב "אינתיפאדת הגננות". על פי צו המועבר על ידי הפורטות עלי אקורדיון הסובבות מגן לגן, הן משביתות את המדינה, מתישות את בריאותה ומערערות את חוסנה הערכי, הנפשי והכלכלי.

ו.....הארץ היתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום. הולכים ובאים הימים הנוראים.

10.8.2008 בוקר יום ראשון. השמש זרחה בכל עוזה, הלחות עוברת את נקודת הטל. כל הילדים נשארו בבית. כל האמהות נשארו בבית. כל הילדים הלכו עם כל האמהות לים, לקניון, לסרט. כל הילדים קבלו את הכלול במגילת הזכויות שלהם: ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה.
ויהי ערב, ויהי בוקר, יום ראשון.

11.8.2008, ביום השני, אשה לאשה לחשה, סבתא לסבא ספרה בסבבה, שחולון זה עולם הילדים. הידיעה עברה כמו אש בקוצים ותוך דקות החלו אלפי מכוניות זעירות נהוגות על ידי סבתות פעלתניות דוהרות עמוסות נכדים ניצים ומצווחים, עוברות על גשרי המוסררה בואכה חולון. המוזיאון, התיאטרון, התזמורון, הזירהטרון, כולם המו טף, אף לאף. היה באמת נפלא. גם קנו לילדים ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה. מחלקת השיקום הגריאטרי באיכילוב עוברת למצב כוננות עליונה. עד חצות הלילה, המשטרה גמרה להשיב להוריהם את אחרוני הילדים האבודים.
ויהי בוקר ויהי ערב, יום שני.

12.8.2008, ביום השלישי אבא לקח יום חופש. שיחקו ארץ-עיר, נתנו קולם בשיר, ירדו למרכז , אכלו במבה ופיצה, שיחקו קצת כדורגל, כולם קבלו מכות וכולם הלכו לספארי ברמת גן. נמסר כי הפיל "מותק" אשר לפני שבוע מעך עד נזק את נכדתו של השר בן-אליעזר, נמחץ תחת ערמות של ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה ורגלי מאות מבקרים בגיל הרך. הילדים והחיות קבלו כולם ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה. לילדים שלום. הספארי נסגר לרגל שיפוצים.
ויהי בוקר ויהי ערב, יום שלישי.

13.8.2008, ביום הרביעי החל המצוד הגדול אחרי בייבי סיטר. כנופיה ידועת שם ממרכז הארץ הצליחה לשים יד על רשימות תלמידות כתה ט' בבית הספר בית יעקב. בשכונה נפתח ציד אדם מן הגדולים שידעה ההיסטוריה. השמות עברו מפה לאוזן, השכר הרקיע שחקים. כל ילדה משמרטפת כבר הוחתמה על חוזה לחמש השנים הבאות ועל חוזה הקלטות, דוגמנות ומועמדות לכוכב נולד וגם זכתה לחבילת שי של ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה.
ויהי בוקר ויהי ערב, יום רביעי.

14.8.2008, ביום חמישי ברחו כל הילדות המשמרטפות לפסטיבל הר וגבע בבאר שבע. עוד טרם צהרי היום שלחה יד בנפשה הבייבי סיטר האחרונה. בשכונה נפתח סחר חליפין- החלפות ילדים בין שכנים לקבלת חבילות אוכלוסין הומוגניות מבחינת גיל. גברים צעירים רבים נעלמו מן העיר בזה אחר זה. יודעי ח"ן ידעו לספר כי צווי 8 נשלחו בחשאי לאבות צעירים אשר גויסו ונשלחו להתנחלויות לסייע בטיפול בילדים במשפחות מרובות הילדים.

המצוקה מגיעה עד לסף של כאוס מוחלט. הממשלה הכריזה על תכנית חירום לאומית. בנתב"ג הותרה היציאה מן הארץ רק לסבים-סבתות ואילך, ורק לאלה המציגים אישור נוטריוני מן הנכדים המתירים את יציאתם. לבודדים אשר הצליחו להשיג אישור זה, סיפורים מסמרי שיער על התלאות שעברו להשגתו ועל המחירים המופקעים שנאלצו לשלם עבורו, (ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה).
לעת ערבו של היום, נראו השכנות שזכו בקבוצות ההומוגניות של הילדים, כמו הישראלית שנחתה בנתב"ג במבצע הגבורה לחילוץ הישראלים הלכודים בטיביליסי, כשהיא ישובה על כנף המטוס, ביד אחת אוחזת במנוע ובשניה בשק בקבוקוני הבושם מן הדיוטי-פרי של טביליסי. מנתב"ג היא הוסעה ישירות אל משמרתה בחיק נכדיה, שכבר יומיים לא היה מי שיאכיל אותם. (היא זכתה להחיאת נפשה במנה כפולה של ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה).
ויהי בוקר ויהי ערב, יום חמישי.

15.8.2008, בבוקר יום השישי, התגלו כמה מאות סבתות בכותנות לילה, מכבנות בשערן ודרדסים לרגליהן כשהן מתחבאות, מרטיטות מאימה, במרתף של מועדון "צוותא" בתל אביב. הסבתות המבועתות הורגעו ב ביצי קינדר, ארטיק, במבה, ביג מק עם צ'יפס וקולה, פופקורן, מרשמלו ופיצה והעברו למקום מבטחים תחת השגחת עובדות סוציאליות.
ויהי בוקר ויהי ערב, יום שישי.

16.8.2008משעות הבוקר המוקדמות של יום השבת מגיעות ידיעות על המוני זקנות שנחטפו מבתי אבות על מנת לשמש כשפחות טיפול בילדים.
משעות הצהריים נפוצה שמועה כי דברים מדהימים מתרחשים בעצם הרגע הזה וכי הודעה דרמטית מפי ראש הממשלה צפויה לפני כניסת השבת.
האומה צפתה, דרוכה, קרועת לב, בנשימה עצורה. ראש הממשלה הישיר מבט זך אל מול פני האומה ובארשת דרמטית מסר, במבט עשוי ללא חת, כי סיירת מטכ"ל, מתוגברת בפיקוד הבכיר של שר התחבורה, שר הבטחון וראש האופוזיציה, (שלושתם מותיקי הסיירת, עתירי עלילות גבורה), יצאה בשלושה מטוסי הרקולס לחבל דרפור שבסודן, לחטוף פליטים ולהביאם לישראל כעובדי כפיה לטיפול בילדים.
ויהי ערב ויהי בוקר והארץ היתה תוהו ובוהו והיום רק 17.08.2008.

ד"ר ערן גרף
16.8.08

תגובה 1:

  1. פוסט נחמד מאוד!! אהבתי, יש לך יכולת כתיבה יוצאת דופן. איך שתיארת את בית הספר לדוגמניות ואת השתלשלות העניינים, נחמד מאוד!

    השבמחק